Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła nabór wniosków na dofinansowanie usług rozwojowych. Poziom dofinansowania dla MMŚP sięga 80% kosztów, a objęte są nim usługi rozwojowe, które przyczynią się do podniesienia kompetencji personelu, a w konsekwencji zniwelują negatywne skutki pandemii. W obliczu zmian społeczno-gospodarczych stanowiących skutek COVID-19, właśnie teraz warto pomyśleć o zdobyciu nowych kompetencji zawodowych, które ułatwią rozwój kariery w e-marketingu. Wnioski o dofinansowanie przyjmowane są tylko do 30 listopada 2020 r.
- W odpowiedzi na skutki pandemii PARP przeznaczył ponad 6,5 mln złotych na dofinansowanie szkoleń dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw działających w obszarze komunikacji marketingowej. Branża cyfrowa jest obecnie motorem napędowym gospodarki, dlatego podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników w tym obszarze jest pierwszą potrzebą wszystkich firm, które ucierpiały z powodu uderzenia kryzysu gospodarczego. Nowa organizacja pracy wymuszona przez pandemię koronawirusa oraz konieczność wykorzystania w większym zakresie nowoczesnych technologii, zwłaszcza w komunikacji marketingowej, wymagają wiedzy i dobrania odpowiednich narzędzi. Dzięki dofinansowaniu ze środków UE możliwe jest szerokie przeszkolenie kadr w tym zakresie - tłumaczy Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
Marketing online to najdynamiczniej rozwijająca się branża szeroko pojętej komunikacji. Jak pokazuje cykliczne badanie IAB AdEx: internet jest obecnie liderem rynku reklamy, a wydatki na reklamę online w 2019 roku wyniosły prawie 5 mld zł. Jednocześnie pandemia koronawirusa ujawnia w firmach braki kompetencyjne pracowników między innymi z obszaru digital marketingu.
- Z jednej strony wiele firm w dobie pandemii koronawirusa ograniczyła wydatki na cele szkoleniowe, koncentrując się na utrzymaniu własnej działalności biznesowej - stąd widoczny chwilowy spadek ich zainteresowania ofertą szkoleniową. Z drugiej strony - nadzwyczajna sytuacja kryzysowa ujawnia w firmach braki kompetencyjne i potrzebę ich uzupełnienia w obszarach szczególnie ważnych z punktu widzenia stabilności biznesowej oraz efektywnego radzenia sobie ze skutkami kryzysu teraz i w przyszłości, zarówno od strony pracodawcy, jak i pracownika na rynku pracy. – wyjaśnia Ewa Opach, dyrektor ds. edukacji i certyfikacji, IAB Polska.
Kto może skorzystać z dofinansowania na szkolenia z e-marketingu?
Dofinansowanie skierowane jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw działających w Sektorze Komunikacji Marketingowej:
- mikro przedsiębiorstwa: liczba personelu < 10, roczny obrót/ roczna suma bilansowa ≤ 2 mln euro
- małe przedsiębiorstwa: liczba personelu < 50, roczny obrót/ roczna suma bilansowa ≤ 10 mln euro
- średnie przedsiębiorstwa: liczba personelu < 250, roczny obrót ≤ 50 mln euro/ roczna suma bilansowa ≤ 43 mln euro
Przedsiębiorstwa w PKD swojej działalności muszą mieć wpisane co najmniej jeden z poniższych kodów:
- 58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza, z wyłączeniem w zakresie oprogramowania
- 59 – Działalność związana z produkcja filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych
- 60 – Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych
- 73.1 – Reklama, badanie rynku i opinii publicznej
Zapotrzebowanie na ekspertów z e-marketingu
Rynek komunikacji marketingowej cierpi na niedobór kadr, co potwierdza raport IAB Europe „Kapitał ludzki w środowisku cyfrowym” – aż 3/4 europejskich pracodawców z branży digital wskazuje, że brak odpowiednich kwalifikacji kandydatów jest główną barierą podczas procesu rekrutacji. Eksperci podkreślają i, że szczególnie istotne są obecnie szeroko rozumiane umiejętności cyfrowe. Jak podaje Ministerstwo Cyfryzacji, wykorzystanie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i analizy danych pozwoli osiągnąć poziom PKB zaplanowany na lata 2035–2036 już o pięć lat wcześniej.
Alarmujący jest fakt, że mimo iż 90% europejskich pracowników jest chętnych do wzięcia udziału w kursach podnoszących ich kwalifikacje, tylko 30% z nich otrzymało firmowe szkolenie w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Jeśli chcemy budować innowacyjną gospodarkę i dostosować się do zmieniającego się otoczenia rynkowego potrzebujemy przeprowadzenia profesjonalnych szkoleń dla pracowników w zakresie kompetencji digitalowych. Jak wynika z unijnego rankingu cyfryzacji prawie 50% Polaków nie ma podstawowych umiejętności cyfrowych, a 56% przedsiębiorstw wykazuje się bardzo niskim poziomem cyfryzacji.
Konieczne jest zatem szybkie dostosowanie umiejętności pracowników do wymogów rynku pracy.
Szczegóły dotyczące dofinansowanych szkoleń znajdują się tutaj: https://www.iab.org.pl/szkolenia/
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/szkolenia-i-doradztwo-dla-firm-dzialajacych-w-sektorze-komunikacji-marketingowej-nawet-do-80-taniej